כמי שעובדת כבר 14 שנה מהבית ומנהלת את הזמן שלי בעצמי, אני יודעת שהיכולת לתכנן את היום בצורה יעילה היא המפתח להישאר ממוקדים ויעילים.
הנה ה-2 סנט שלי:

1 – להחליט על מסגרת של שעות עבודה. מתי מתחיל יום העבודה ומתי נגמר.
2 – להחליט על הפסקת צהריים של שעה (לפחות), שבה מכינים אוכל ואוכלים בנחת ובשקט, בלי עבודה. אפשר לראות סרטוני השראה, אפשר לקרוא ספר או כל דבר אחר שלא קשור לעבודה, אבל שעדיין יאפשר להתרכז בארוחה.
3 – בתחילת היום להכין רשימה של המשימות שיש לעשות בבית, ושאותן עושים רק לאחר יום העבודה – זה יצור שקט בראש, ולא תתעסקו בהן כל הזמן במחשבה. לחלופין, אפשר להגדיר זמן מסוים ביום שיוקדש לסידורים בבית.
4 – בתחילת היום לתכנן את הארוחות (או אפילו בסוף היום הקודם), כדי שבמשך היום לא תצטרכו להחליט מה לאכול ומתי (ובטח לא להכין אוכל באמצע יום עבודה). זה יוצר שקט בראש ומפנה מקום בלוז.
5 – להגדיר את "חדר העבודה" בבית (גם אם זה לא באמת חדר שלם…), שבו יהיו רק דברים של עבודה, כך שיהיו כמה שפחות הסחות דעת.
6 – בתחילת יום העבודה, לעשות רשימת משימות שקשורות לעבודה, שרוצים רוצה לסיים באותו היום. רצוי לתכנן גם את סדר העדיפויות.
7 – בסוף היום לעדכן את רשימת המשימות (למחוק מה שבוצע) ולתכנן את המשימות ליום הבא.
8 – רצוי לא לענות לטלפונים שלא קשורים לעבודה במשך היום. גם לזה כדאי להגדיר זמן מסוים ביום שבו חוזרים לכל מי שהתקשר או סימס במהלך היום.
9 – חוץ מהפסקת צהריים רצוי לתכנן עוד הפסקות קטנות במהלך היום. לדוגמא, אחרי כל שעה וחצי של עבודה לעשות הפסקה של 5 דקות. חשוב לקום מהכיסא כמה פעמים במהלך היום, למתוח איברים ולחלץ עצמות, כדי לשמור על רמת אנרגיה גבוהה.
10 – חשוב לשתות מספיק מים במהלך היום. מומלץ להניח בקבוק של ליטר וחצי על השולחן ולסיים אותו בלגימות תוך כדי עבודה.