אם אתם מנהלים עסק או מותג, אתם בטח מכירים את הקושי לשמור על נוכחות קבועה ברשתות החברתיות. ניהול התוכן יכול להיות מתיש, במיוחד כשאין סדר ברור או נוהל עבודה מסודר. בדיוק בשביל זה, חשוב לבנות סיסטם שיאפשר לכם לנהל את כל התוכן בצורה חכמה ויעילה.

תכנון מקדים וניהול נכון של הפוסטים יבטיח שהפוסטים שלכם יעלו בזמן, התוכן יהיה רלוונטי ואיכותי, והקהל שלכם יקבל ערך אמיתי מכם. כשיש מערכת ברורה, אתם יכולים להקדיש יותר זמן ליצירת התוכן עצמו ופחות להתעסק בכיבוי שריפות.

למה צריך נוהל כזה?
הסיבה המרכזית לצורך בנוהל היא לשלוט בעשייה. כל אחד מאיתנו חווה את הרגע הזה שבו צריך להעלות פוסט ואין רעיון או זמן לכתוב משהו חדש. נוהל מסודר מוריד את הלחץ ומבטיח שהכל מתבצע בזמן ובדיוק לפי התוכנית. בנוסף, זה עוזר לכם לעקוב אחרי כל מה שפורסם ולוודא שאין חזרות או טעויות.

עם נוהל עבודה קבוע, אתם לא צריכים לחשוב כל יום מחדש על מה לכתוב ומתי להעלות את הפוסטים. הכל כבר מתוכנן ומוכן מראש. זה גם מאפשר לכם לתכנן קדימה, לתאם את הפעילות ברשתות עם אירועים חשובים, חגים, או קמפיינים שיווקיים, ולוודא שאתם מנצלים כל הזדמנות כדי להגדיל את החשיפה והמעורבות של הקהל שלכם.

בנוסף, נוהל מסודר עוזר לשמור על עקביות – דבר חשוב ביותר בניהול תוכן דיגיטלי. עקביות יוצרת אמון, והקהל יודע לצפות לתוכן חדש מכם בזמנים קבועים, מה שמחזק את הקשר שלכם איתם.

איך הסיסטם עובד?

אני נותנת כאן דוגמה מתוך סיסטמים שבניתי ללקוחות, אבל חשוב שהסיסטם שלכם יתאים בדיוק לעסק שלכם ולפעילות שלכם, אז רצוי וחשוב לבצע התאמות.

אז איך מיישמים את הסיסטם הזה?

1. גאנט פוסטים מסודר
הבסיס של הסיסטם הוא גאנט (או טבלת תכנון) שמארגן את כל הפוסטים העתידיים. כל פוסט מתועד עם תאריך הפרסום, לאיזה רשת חברתית הוא מיועד (פייסבוק, אינסטגרם, לינקדאין וכו'), הנושא של הפוסט וקישור לבריף שלו. הבריף מכיל את כל הפרטים – כך שאין בלבול או טעויות.

בעזרת הגאנט, אתם יכולים לדעת בדיוק מה יעלה ומתי, וכך גם להיערך מראש במקרים בהם יש אירועים מיוחדים שצריך לשלב בתוכנית התוכן.

2. בריף מפורט לכל פוסט
כדי לוודא שכל פוסט יעלה בצורה מקצועית ומדויקת, לכל פוסט יש בריף שמכיל את כל הפרטים. הבריף כולל את הטקסט המלא של הפוסט, תאריך העלאה מדויק, הנעה לפעולה (למשל, קריאה ללחוץ על קישור או להירשם לניוזלטר), קישור ליעד הרלוונטי (כמו דף נחיתה), תיוגים, ויז'ואל (תמונה או סרטון), ובמידת הצורך גם תרגום לשפות אחרות.

היתרון בבריף מפורט הוא שאין מקום להפתעות – הכל כבר מוכן ומאושר, כך שאפשר לעלות את הפוסט בצורה חלקה ובזמן הנכון.

3. פרסום קבוע
ההחלטה על מספר הפוסטים בשבוע חשובה מאוד. למשל, אצל לקוחה מסוימת החלטנו על 3 פוסטים בשבוע. למה דווקא שלושה? זה נותן נוכחות קבועה ברשתות בלי להעמיס על הקהל או על הצוות שעובד על התוכן. בנוסף, פרסום בתדירות כזו מאפשר להתמקד בתוכן איכותי יותר, ולא סתם לנסות למלא את הרשת בפוסטים חסרי ערך.

בכל שבוע, עוברים על הגאנט ובודקים שהפוסטים לשבוע הבא מוכנים. אם אפשר – מתזמנים אותם מראש, ואם לא, דואגים להעלות אותם ביום המתוכנן.

4. ניוזלטר חודשי
חלק חשוב נוסף הוא ניצול התוכן שאתם כבר יוצרים עבור הרשתות החברתיות. אחת לחודש, אפשר לרכז את הפוסטים הכי רלוונטיים מהחודש האחרון ולשלוח אותם כניוזלטר. זה לא רק חוסך זמן – כי אתם כבר יודעים שיש לכם תוכן מוכן – אלא גם מאפשר לשמור על קשר אישי עם הקהל בצורה אפקטיבית.

5. תכנון חודשי לאירועים מיוחדים
כל חודש, אנחנו מתעדכנים לגבי אירועים או מועדים מיוחדים שצפויים להתרחש (כמו חגים, מבצעים או השקות) ומשבצים אותם בגאנט הפוסטים. כך, תוכלו לתכנן מראש פוסטים שמתאימים למועדים האלו, ולהבטיח שהקהל שלכם ירגיש שאתם מתעדכנים ומחוברים למה שקורה בזמן אמת.

לסיכום

בסופו של דבר, סיסטם פשוט ומסודר לניהול התוכן ברשתות החברתיות וברשימת התפוצה עושה הבדל עצום. הוא חוסך לכם זמן, מוריד את הלחץ היומיומי, מאפשר לכם לעדכן את הקהל בזמן ומוודא שאתם נשארים בתמונה לאורך כל הדרך.

תמונה של עינת שגיא - מנהלת שיווק באאוטסורסינג

עינת שגיא - מנהלת שיווק באאוטסורסינג

ניהול מקיף של אופרציית דיגיטל לחברות - יישום, הטמעה והוצאה לפועל של האסטרטגיה ותכנית העבודה של מערך השיווק.

ניהול רוחבי של זירות הדיגיטל | תקשורת ושיתוף פעולה בין סוכנויות, פרילנסרים ועובדים | תקשורת ושיתוף פעולה בין מחלקת שיווק לשאר המחלקות | ניהול לוחות זמנים של פרויקטים בדיגיטל | מדידה ובקרה | הטמעה של כלים טכנולוגיים רלוונטיים.

רוצה שנדבר? הכי טוב להשאיר כאן פרטים ונתקדם משם, או שאפשר גם בוואטסאפ 0544-515-248