איך להגדיל הכנסות בעסק בעזרת פעולה אחת פשוטה

איך להגדיל הכנסות בעסק בעזרת פעולה אחת פשוטה

רוב בעלי העסקים מבזבזים לפחות 80% מהזמן שלהם על ה"מסביב", כל הפעולות בעסק שלא קשורות לתחום ההתמחות שלהם – כתיבה שיווקית, עיצוב דפי נחיתה, אוטומציות (במקרה הטוב. במקרה הגרוע פשוט לא עושים…), ניהול דף פייסבוק ועוד הרבה…
הבעיה היא, שבאותו זמן בדיוק, הם היו יכולים לבצע פעולות שמכניסות להם הרבה יותר כסף לעסק. כמו למשל – את העבודה שלהם!
במקום לעשות את העבודה שלהם, לפתח את העסק ולהגדיל הכנסות, הם מבזבזים המון זמן על סדנאות וקורסים שמלמדים אותם איך לעשות את כל ה"מסביב".

להגדיל הכנסה בפעולה אחת פשוטה

אז מה עושים?
מעבירים הלאה. או מה שנקרא ב"עברית" – אאוטסורסינג. מיקור חוץ.
אם תעשו חישוב של זמן העבודה שלכם + השכר שלכם, תראו שאתם מפסידים כסף כל יום על פעולות ועבודות שאחרים יכולים לעשות עבורכם בהרבה פחות כסף.
ולא רק זה, בזמן שאתם עושים את הפעולות האלה, אתם יכולים להרוויח הרבה יותר כסף אם תעשו את העבודה שלכם, שבה אתם מתמחים.

אבל!
גם אאוטסורסינג צריך לדעת לעשות.
הטעות הנפוצה היא – לקחת פרילנס לכל תפקיד כזה בנפרד. פרילנס לכתיבה שיווקית, פרילנס לעיצוב דפים, פרילנס לאוטומציה, פרילנס לפייסבוק, פרילנס לתחזוקת האתר וכו'.
ויש עם זה כמה בעיות:
1. בעיה ראשונה – כשמעסיקים 3-4 פרילנסרים בו זמנית, לפעמים זה יכול לצאת יקר פי 3-4.
2. בעיה שניה – כשמעסיקים 3-4 פרילנסרים מתחומים שונים, צריך לדאוג לתיאום בין העבודות שלהם, אחרת יהיה בלאגן.
3. בעיה שלישית – צריך למצוא 3-4 אניונשים שמתאימים לעבודה ומתאים לכם לעבוד איתם. ואם הם לא עושים עבודה טובה? צריך להמשיך לחפש ולהחליף אותם כל הזמן עד שנמצא את המתאימים.
4. בעיה רביעית – שנגזרת מהבעיה השלישית – בכל פעם שתגייסו פרילנס, תצטרכו להעביר לו חפיפה, ללמד אותו את העסק שלכם, להסביר לו איך אתם עובדים ואיך אתם רוצים את התוצרים. בכל פעם מחדש.

להגדיל הכנסה בפעולה אחת פשוטה

איך עושים את זה נכון?
הדבר הראשון שאתם רוצים לעשות, זה להתכונן ולתכנן.
שלב ראשון, למפות את כל הפעולות שאתם עושים בעסק. במשך כמה שבועות, לכתוב בדיוק מה אתם עושים וכמה זמן לוקח לכם לעשות כל דבר.
שלב שני, לבדוק כמה "עולה" לכם כל פעולה כזו (למשל, אם לוקח לכם שעה לכתוב מסר לרשימה, והמחיר שאתם לוקחים על פגישה הוא 400 ש"ח לשעה, אז עלה לכם 400 ש"ח לכתוב מסר אחד).
שלב שלישי, להחליט איזה מהפעולות שאתם עושים אתם מוציאים החוצה ומחליטים על תקציב.
הדבר השני שאתם רוצים לעשות, זה למצוא אדם אחד שיכול לתת לכם את כל הפתרונות. אדם אחד שיודע כתיבה שיווקית, שיודע לבנות דפי נחיתה, שיודע אוטומציה, שמכיר את המערכות שמתפעלות את השיווק בעסק שלכם, בין אם זה מערכת דיוור, מערכת סליקה, מערכת דפי נחיתה, מערכת ניהול לקוחות (CRM) וכו'.
אדם אחד, שירכז אצלו את כל העבודות שאתם רוצים להוריד מעצמכם.
כך, גם יהיה לכם הרבה יותר קל לנהל את הדברים, וגם לא תצטרכו לעשות תיאומים בין כל העבודות.
הכל במקום אחד. נגיש וזמין.
רצוי שיהיה אחד כזה שיעבוד אתכם לטווח ארוך, כך שתהיו שקטים לפחות לכמה חודשים ולא תצטרכו לחפש מחליפים בכל פעם מחדש.